• kontakt@centrumebiznesu.pl

JAK ZDOBYĆ KONTRAKT OD RENOMOWANEGO WYDAWCY AKADEMICKIEGO ZANIM NAPISZESZ SWOJĄ KSIĄŻKĘ

JAK ZDOBYĆ KONTRAKT OD RENOMOWANEGO WYDAWCY AKADEMICKIEGO ZANIM NAPISZESZ SWOJĄ KSIĄŻKĘ

Pisanie książki akademickiej jest trudnym zadaniem. Wymaga zestawu umiejętności obejmujących badania, kreatywność, wytrwałość i wiele innych.

Jednym z najtrudniejszych aspektów w produkcji książki jest to, że pisanie jest tylko pierwszą częścią dwuczęściowego procesu. Część druga to publikacja. Niezależnie od Twoich umiejętności w pisaniu badań, poruszanie się po procesie publikacji wymaga zupełnie innego zestawu umiejętności, w tym marketingu, sprzedaży, sieci społecznych, aby wymienić tylko kilka.

Choć proces ten może wydawać się zniechęcający, możesz być pewien, że ten zwięzły przewodnik krok po kroku pomoże Ci przejść przez pełen wyzwań proces pisania i publikowania, którego celem jest stworzenie zwycięskiego prospektu książkowego.

Rozwiązywanie problemów Jak? Kiedy? Kto? wydawania książki akademickiej

"Jak?" - Tworzenie kompletnej i przekonującej propozycji książki akademickiej

Aby przygotować udaną propozycję, ważne jest, aby złożyć razem "pakiet wydawcy", który zawiera treści i tło, które większość wydawców będzie wymagać przed zaoferowaniem Ci umowy. Różne wydawnictwa akademickie mogą mieć nieco inne wymagania dla swoich propozycji. Należy być wyczulonym i elastycznym oraz szanować specyficzne wymagania każdego wydawcy. Większość wydawnictw akademickich poprosi Cię o następujące elementy:

  1. Dynamiczny, atrakcyjny list motywacyjny
  2. dokładną biografię akademicką, zawierającą Twoje referencje, doświadczenie i wcześniej opublikowane prace
  3. Prospekt książki
  4. Szczegółowy zarys rozdziałów lub spis treści
  5. Wstęp lub streszczenie, które podsumowuje Twoją pracę
  6. Jeden do dwóch rozdziałów napisanych w nienagannym języku angielskim.

Uwaga: W przeciwieństwie do artykułu publikowanego w czasopiśmie, możesz odwołać się do wielu wydawców jednocześnie (chyba, że zaznaczą inaczej). Dlatego dobrze jest przygotować jeden szablon wniosku, który można dostosować w razie potrzeby zgodnie z konkretnymi wymaganiami każdego czasopisma.

wydawca

Jak stworzyć zwycięski prospekt książkowy

Teraz skupimy się szczególnie na najbardziej krytycznej części Twojej propozycji: prospekcie książkowym.

8 cech dynamicznego prospektu książkowego:

  1. Długość: Zacznij od krótkiego opisu swojej książki. Bycie zwięzłym może być trudne, więc daj sobie dużo czasu na edycję i korektę prospektu, aby upewnić się, że jest idealny.
  2. Treść: W pewnym sensie prospekt jest podobny do broszury. Zastanów się, co mogłoby zainteresować Ciebie lub Twoich czytelników. Być może zacznij od ciekawej anegdoty z książki, która wciągnie czytelnika do prospektu, tak jak wciągnie go do Twojej książki. Możesz przetestować to na przyjaciołach lub kolegach, aby sprawdzić, czy uznają to za przekonujące.
  3. Tematyka: Pod wieloma względami prospekt jest podobny do katalogu. W ramach prospektu warto zamieścić szczegółowe konspekty rozdziałów lub spis treści. Obszerny spis treści, zawierający tytuł i krótkie streszczenie zarysów rozdziałów, na pewno da wydawcy dobre wyobrażenie o tym, o czym jest książka, zanim ją przeczyta.
  4. Wartość: Ważne jest, aby zawrzeć informacje na temat argumentu książki. Priorytetem książki wybitne cechy i swój własny wkład do pola. Opisz, jak twoja narracja wpisuje się w istniejącą literaturę i jaki jest jej potencjalny wpływ. Możesz odnieść się do literatury konkurencyjnej i/lub uzupełniającej.
  5. Docelowa publiczność: Pomimo tendencji do odczuwania: "Kto nie chciałby tego przeczytać?!", ważne jest, aby jasno określić docelową grupę odbiorców dla wydawcy. Zdefiniuj, kto najprawdopodobniej będzie docelowym odbiorcą i zastanów się, czy wydawca, do którego się zwracasz, ma silną sieć dystrybucji w tym obszarze.
  6. Status: Ponieważ nie ma uzgodnionego wzoru co do stopnia ukończenia książki w momencie składania propozycji, ważne jest, aby poinformować wydawców, jaki jest aktualny status manuskryptu. Jeśli składasz niekompletny manuskrypt lub tłumaczysz książkę z innego języka, pamiętaj o podaniu szacunkowej daty ukończenia prac. Więcej porad na ten temat znajduje się poniżej.
  7. Specyfikacja: W końcowych linijkach zamieść podstawowe cechy manuskryptu, takie jak długość (liczba słów, nie stron), liczba ilustracji/tabel i wszelkie inne istotne informacje.
  8. Recenzenci: Często wydawcy nie są na tyle zaznajomieni z Twoją dziedziną nauki, aby wiedzieć, kto powinien recenzować książkę. W rezultacie książka może utknąć w procesie recenzowania. Zastanów się, która grupa czytelników udzieli pomocnych informacji zwrotnych, a także sprawiedliwej (lub nawet przychylnej) oceny i nie zapomnij podać ich imienia i nazwiska wraz z danymi kontaktowymi.

"Kiedy?" złożyć swoją propozycję - sekret idealnego wyczucia czasu

Większość pisarzy zaczyna myśleć na poważnie o publikacji dopiero po ukończeniu pełnego manuskryptu. Inni czekają, aż manuskrypt będzie prawie gotowy, aby zostawić sobie czas na poprawki podczas procesu składania propozycji. Może jednak warto już na wczesnym etapie pisania przygotować pakiet wydawniczy, który przyciągnie uwagę redaktora odpowiedzialnego za przejęcia, a w efekcie doprowadzi do zawarcia bezcennego kontraktu z cenionym wydawcą.

Jak wiadomo, czas publikacji nie jest elastycznym sznurowadłem. Jeden rozmiar z pewnością nie pasuje na wszystkich.

Kto?" jest najlepszym wydawcą dla Twojego rękopisu?

Pamiętaj, aby śledzić głównych wydawców, do których zmierzasz i sprawdzić, czy istnieje konkretna seria, do której Twój rękopis będzie dobrze pasował. Sprawdź też, czy mają jakieś konkretne zapotrzebowanie na manuskrypty w preferowanej przez Ciebie dziedzinie badań.

Wybór właściwego wydawcy może czasami sprowadzać się nie tylko do tego, co wiesz, ale kogo znasz. Koledzy po fachu, portale społecznościowe, a nawet kontakty osobiste mogą sprawić, że poznasz nazwisko renomowanego wydawcy w jednej z wiodących firm w branży, tworząc potencjalną platformę wydawniczą.

Ale podczas gdy publikowanie jest procesem współpracy, a znając kogoś w branży może pomóc Ci dostać stopę w drzwiach, pamiętaj, że profesjonalne wydawnictwa będą chciały publikować tylko manuskrypty akademickie, które są komercyjnie opłacalne.

Akademickie prasy uniwersyteckie, próżne wydawnictwa akademickie i wszystko pomiędzy

Wydawnictwa uniwersyteckie odgrywają kluczową rolę w pomaganiu pracownikom naukowym w publikowaniu ich manuskryptów. Badania opublikowane przez uznane na całym świecie wydawnictwa, takie jak Cambridge, Yale, Princeton czy Oxford University Press, to święty Graal dla wielu naukowców.

Jednak publikacja w szanowanym wydawnictwie uniwersyteckim nie zawsze jest możliwa. Twój manuskrypt może nie pasować do istniejącej serii lub możesz nie być w stanie pozwolić sobie na tak długi okres oczekiwania na publikację.

Alternatywą jest publikowanie w komercyjnych wydawnictwach specjalizujących się w tematyce akademickiej. W wielu przypadkach wydawnictwa te pobierają subwencję (opłatę) za publikację książki. W tym przypadku ważne jest, aby dokładnie sprawdzić reputację wydawcy i upewnić się, że przeprowadza on właściwą recenzję. Wydawcy, którzy pobierają opłaty za publikację są często określani jako vanity publishers.

Istnieją wady, których należy być świadomym przed zawarciem umowy z vanity publisher. Pobierając opłatę za usługi wydawcy, wydawcy próżności niekoniecznie pomagają w spełnieniu podstawowych wymogów koniecznych do opublikowania szanowanego manuskryptu naukowego, takich jak recenzja, redakcja, korekta i usługi marketingowe. Publikowanie u drapieżnego wydawcy może poddać w wątpliwość reputację opublikowanego manuskryptu, a nawet autora.

Końcowe rady dotyczące pisania i publikowania książki naukowej

Istnieje wiele etapów, które składają się na skomplikowany proces pisania i publikowania: badania naukowe, innowacyjność i dbałość o szczegóły, a także marketing, dobra sprzedaż i silne umiejętności interpersonalne. Jednak sama skala zadań może sprawić, że poczujesz się zniechęcony, onieśmielony, a może nawet przytłoczony. Nie wahaj się zwrócić do nas po pomoc, wskazówki i ogólne wsparcie, aby osiągnąć swój cel, jakim jest publikacja Twojego manuskryptu!

Udostępnij:

Polecamy

tłumaczenia niemieckie

Zobacz